W naszych czasach czas i sen są towarami deficytowymi. Jak zasnąć lub jak SZYBKO zasnąć i jak się do tego snu przygotować?


1. Odpowiednia temperatura

 
W lecie otawrte okno to mus, jednak zimą warto otworzyć okno chociaż na kilkanaście minut, aby orzeźwić mieszkanie i obniżyć temperaturę. Jest to niesamowicie ważne, ponieważ w niższej temperaturze szybciej i lepiej zasypiamy. Sen jest głębszy a i my nie mamy problemów z odpowiednią pozycją, ponieważ w każdej jest nam wygodnie.
 

2. Porządek w pokoju

 
Zasypianie wśród brudu czy walających się skarpetek nie jest przyjemnością. Może i nie każdy lubi sprzątać, jednak szybkie i powierzchowne ogarnięcie pokoju to koszt kilku minut z naszego życia. Robi się czyściej i przejrzyściej, wszystko leży na swoim miejscu i zaśnięcie w takim miejscu nie jest najmniejszym problemem.
 

3. Napoje i posiłki

 
Nie jest chyba tajemnicą, że wieczorem lepiej unikać tłustych i obfitych dań – bardzo ciężko i nieprzyjemnie będzie się zasypiać, a sam sen będzie przerywany bólem brzucha i głowy. Należy zadbać aby kolacja była lekka i nie pobudzała. Ciekawe wyjścia to sałatki lub kanapki z warzywami lub nabiałem i dodatkowo szklanka mleka lub rumianku. Unikać natomiast należy kawy, pobudzających napojów, także smażenia, mięsa i owoców, które zaczynają fermentować. Nie warto też kłaść się z pustym brzuchem – będzie Cię budził w nocy i w końcu wylądujesz w kuchni.
 

4. Wyłączenie elektroniki

 
Umysł się wycisza, gdy tylko wyłączymy całą elektronikę. Laptop czy telefon pobudzają, zmuszają do działania i do myślenia. Natomiast przed zaśnięciem raczej byśmy chcieli się wyciszyć. Co zrobić? Telefon zamiast przy poduszce, położyć na stoliku lub biurku, z daleka od nas (dodatkowo trzeba będzie wstać, aby wyłączyć budzik). Powinnaś też zapomnieć o usypianiu oglądając telewizję czy serial na laptopie. Wcale nie jest łatwiej, tylko tak się przyzwyczaiłaś.
 

5. Wieczorna rutyna

 
Moja wieczorna rutyna zawiera herbatę lub rumianek, stworzenie listy zadań na następny dzień, naszykowanie ubrań i jeśli mam możliwość – jedzenia do pracy. Kąpiel i wieczorna pielęgnacja wychodzą mi już na pół-śpiąco. Jeśli mam ochotę to zapisuję w specjalnym notesie swoje przemyślenia, emocje czy ogólnie przeżycia. Zwykle to tylko jedna strona. Bez tego zestawienia nie jestem w stanie spokojnie usnąć.
A jaka jest Twoja rutyna?
 
 

6. Pielęgnacja

 
Uważam, że kosmetyki to najlepsi przyjaciele kobiety (nie diamenty). Dobra pielęgnacja i idealnie dobrany do nas krem potrafi w nocy zdziałać cuda. Chyba nie musze mówić, że demakijaż, oczyszczenie skóry i jej nawilżenie przed snem jest obowiązkowe? Można się pokusić też o serum regeneracyjne dobrane do naszych potrzeb, ponieważ w nocy nasza skóra przyśpiesza regenerację i absorbowanie nałożonych kosmetyków.
 

7. Medytacja

 
Przydaje się szczególnie, gdy jesteśmy czymś zestresowani. W połączeniu z wyrzuceniem myśli na papier działa niesamowicie uspakajająco. Jest to jedyny wyjątek, kiedy włączam telefon tuż przed spaniem – włączam wtedy relaksującą muzykę na Spotify i staram się skupić na oddychaniu i niemyśleniu. Po takiej 10 minutowej sesji jestem wypoczęta i rozluźniona, nic tylko biegiem spać.
 

8. Spisanie goniących myśli

 
Możesz spisywać swoje myśli tak jak ja, w notesie specjalnie do tego przeznaczonym, możesz również w kalendarzu spisywać co musisz zrobić następnego dnia. Jeśli podczas zasypiania pojawiają Ci się w głowie genialne pomysły albo rzeczy, które chciałabyś zrobić – nie warto czekać aż minie albo zapomnisz, tylko otworzyć oczy i zapisać a potem już tylko błogo rozmyślać nad swoją genialnością. Obok łóżka trzymam specjalnie do tego maleńki notesik, który noszę ze sobą wszędzie – czasem rano moje pomysły wydają się głupotą, ale kilka z nich udało mi się wprowadzić w życie. Bardzo często nie mogę zasnąć, ponieważ jeszcze jakieś myśli krążą po mojej głowie.
 

9. Czysta i pachnąca pościel

 
Chyba każdy uwielbia zapach świeżego prania? Ja uwielbiam. I nie lubię wyciągania nowej kołdry prosto z szafki, ponieważ ten zapach już dawno uciekł a świeżość jest już lekko zleżała. Jak więc mieć zawsze świeżą pościel? 2-3 komplety wystarczą. Kiedy czuję że pora jest wymienić pościel, wrzucam inną do prania i po zdjęciu jej ze sznurka od razu wymieniam. Czy w takim razie ta poprzednia od razu ląduje w praniu? Nie, czekam na kolejną taką podmianę. Niby mała głupota, ale mi zawsze umila się zasypianie w takiej naprawdę świeżej pościeli 🙂 No bo jak się wyspać, jeśli mi nie pachnie proszkiem do prania?
Dodatkowo warto wymieniać pościel co 1-2 tygodnie, ponieważ jest to czas w którym bakterie i roztocza nie zdążą się dobrze rozwinąć.

10. Nastawić budzik

 
Może to się wydać dziwne, ale nastawiam budzik na 22 – wtedy zaczynam szykować się do spania. To czas na naszykowanie łóżka, kąpiel i wieczorną rutynę. O tej godzinie zazwyczaj wyłączam wszystkie urządzenia i staram się je trzymać z daleka od siebie. O 22:30 jestem wolna po kąpieli i przychodzi czas na moje zapiski i planowanie. Tu również schodzi mi się około 30 minut i o 23 jestem już w łóżku jednym okiem pilnując notesika z myślą, czy wszystko zapisałam.
 

 

A Wy macie jakieś sposoby na to, aby się porządnie wyspać po ciężkim dniu czy nie macie problemów z zasypianiem? Mam nadzieję, że bezsenność nie jest Wam bliska.

Buziaki, Basia.

Jeśli chcesz zrobić coś dobrego, zaobserwuj mnie  i podziel się z innymi 🙂

FACEBOOKINSTAGRAM G+ 

GRUPA ŚLUBNANAJPIĘKNIEJSZE FRYZURY ŚLUBNE – BLOGGERKI URODOWE

4 thoughts on “10 sposobów na to, aby się w końcu wyspać”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *