jak-nie-chorowac-jak-zwiekszyc-odpornosc-przed-zima-barbeo-blog-1Gdy tylko nadchodzi zima, zaczynamy chorować. Głównie łapie nas przeziębienie, które jednak bywa męczące. Jak się przed nim uchronić i wzmocnić odporność? Droga do świetnej odporności jest niesamowicie długa i nie da się jej zbudować w tydzień, czy nawet w miesiąc. Na uodpornienie organizmu składa się naprawdę wiele składników.


Pij dużo wody

Bardzo się cieszę, że wiosną i latem wszędzie słyszymy, że trzeba pić dużo wody. Dlaczego nie słychać tego zimą? Zimą również należy odpowiednio nawadniać organizm, ponieważ grzejące kaloryfery wysuszają naszą skórę, jak i cały organizm. Ostatnio pisałam, że skóra w pierwszej kolejności nam pokazuje stan organizmu. To prawda. Jeśli słabo się czujemy, a nasza skóra jest wrażliwa i sucha to znak, że brakuje nam wody. Oczywiste jest, że nie czujemy pragnienia tak bardzo jak latem, jednak zapotrzebowanie organizmu na wodę jest minimalnie mniejsze. Ja osobiście uwielbiam pić zimą wodę, szczególnie ciepłą, ponieważ o ciepłej herbacie szybko zapominam i bywa tak, że wypijam lodowatą 😉 A wodę wypijam dosyć szybko.

> Jak woda wpływa na organizm człowieka?

Wysypiaj się

Jesienią i zimą nasz organizm potrzebuje nieco więcej snu, aby odpowiednio funkcjonować. Naturalne jest to, że jeśli jesteśmy wyspani, mamy energię, dobrze się czujemy i mamy ochotę na wszelkie czynności. Natomiast gdy jesteśmy niewyspani spada nasz entuzjazm, dopada nas zmęczenie, nie funkcjonujemy tak dobrze jak zawsze. W przypadku gdy nie możesz usnąć przez czas dłuższy niż 2-3 tygodnie, warto iść do lekarza. Jeśli zdarza się to co jakiś czas, można założyć, że to wina stresu. Organizm gdy nie jest spokojny i wyciszony, nie jest w stanie się regenerować, co tworzy błędne koło. Aby usnąć i się zregenerować, należy odpowiednio umieć się wyciszyć i odpocząć.

> 10 sposobów, aby się w końcu wyspać.

Przyjmuj tran

Od momentu, gdy zaczęłam przyjmować tran – w grudniu ubiegłego roku – ani razu nie byłam przeziębiona. Co prawda co jakiś czas łapało mnie mniejsze lub większe osłabienie, lekki katar czy lekki katar, jednak po 2-3 dniach przechodziło. Jedyne choroby jakie przeszłam były mocno wirusowe i z moją odpornością niewiele miały wspólnego. Po ogromnej ilości antybiotyków równie szybko się pozbierałam właśnie dzięki przyjmowaniu tranu. Zawiera bardzo dużą ilość nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz witaminy (A i D), dzięki czemu właśnie wzmacnia odporność a również świetnie wpływa na pracę mózgu.

Jedz czosnek

Uwielbiam czosnek pod każdą postacią, więc być może jest mi łatwiej przełknąć np. mleko z masłem i czosnkiem na zaczątki kataru, jednak to jest naprawdę pyszne! Jest naturalnym antybiotykiem, odkaża organizm, ma działanie przeciwpasożytnicze, przeciwgrzybicze i antybakteryjne. Jednym słowem – zdrowie. Jeśli nie możesz przełknąć czosnku w  żadnej postaci, to sos do warzyw na przykład będzie najlżejszym rozwiązaniem. Oczywiście jeśli zrobimy go z jogurtu naturalnego i świeżo wyciśniętego czosnku, zamiast gotowego sosu.jak-nie-chorowac-jak-zwiekszyc-odpornosc-przed-zima-barbeo-blog-3

Nie zapomnij o śniadaniu

Śniadanie to najważniejszy posiłek w ciągu dnia. Powinniśmy zjeść śniadanie do 2 godzin po przebudzeniu. Zjedzenie dodatkowo ciepłego posiłku z samego rana wpływa na rozgrzanie  rozkręcenie organizmu na resztę dnia. Nie czujemy się dzięki niemu ociężali, głodni czy zbyt zmęczeni na życie. Dodaje nam sił i energii a w zależności co to było – również przekazuje odpowiednie witaminy i minerały. Dobrze jest zjeść z samego rana dużą dawkę owoców, np. cytrusów.

> 10 sposobów na bół gardła.

Pij zielone koktajle

Plusów picia zielonego koktajlu znajdzie się mnóstwo. Wszystko co zielone, zawiera chlorofil, który pomaga oczyścić wątrobę i usprawnia działanie tarczycy. Możesz do koktajlu dodać wszystko. Od zieleniny (rukola, szpinak, jarmuż, natka) po owoce, miód, jogurt naturalny, a nawet czosnek czy rozgrzewający imbir. Oczyszczają organizm, dodają multum energii i dostarczają niezbędnych składników. Po kilku dniach czuć różnicę pomiędzy zdrowym odżywianiem a śmieciowym i przetworzonym jedzeniem. No i robi się je w kilka minut!

> Dieta dla urody. Co jeść na piękne włosy, skórę i paznokcie?

Zamień cukier na miód

Jeśli nie możesz się odzwyczaić od cukru, to miód jest świetnym sposobem. Jeśli rano masz zwyczaj wypijać na czczo szklankę wody z cytryną, to dodaj do wody łyżeczkę miodu. Zadbaj również, aby woda była ciepła, przez co organizm szybciej zareaguje. Miód naturalny ma wiele dobrze przyswajalnych składników odżywczych i wzmacniających.

> Czystek. Jego magiczne właściwości.

Wietrz mieszkanie

Jest to najprostszy sposób na „odkażenie” mieszkania. Pozwala oczyścić je ze wszelkich zapachów i wymienia już suche i podgrzane przez kaloryfery powietrze. Dobrze jest przewietrzyć sypialnię 20-30 minut przed położeniem się spać, ponieważ pozwala nam na lepszy sen. Ja dodatkowo mam otwarte okno podczas porannego sprzątania (20-30 minut) oraz zawsze, gdy wychodzę z domu. Świeże powietrze jest niesamowicie orzeźwiające.jak-nie-chorowac-jak-zwiekszyc-odpornosc-przed-zima-barbeo-blog-2

 


Mój przepis na zielony koktajl:

  • 2 garści rukoli
  • pomarańcza
  • jabłko (obrane)
  • banan
  • spirulina i amarantus
  • otręby owsiane
  • 200ml wody

Taka mieszanka daje mi z samego rana niesamowitego kopa, przez bardzo długi czas jestem syta i nie ciągnie mnie do słodyczy. Na początku bałam się smaku spiruliny przez jej zapach, ale na szczęście w koktajlu nie jest tak wyczuwalna.


Na naszą odporność wpływa ilość snu, jakość pożywienia, ilość stresu, używki czy antybiotyki. Warto jest więc wystrzegać tych złych a przyswoić sobie, co jest warte stosowania 🙂 Masz jakąś swoją poradę, co robić, aby nie chorować?

Buziaki, Basia.

Jeśli chcesz zrobić coś dobrego, zaobserwuj mnie  i podziel się z innymi 🙂

FACEBOOKINSTAGRAM G+ 

GRUPA ŚLUBNANAJPIĘKNIEJSZE FRYZURY ŚLUBNE – BLOGGERKI URODOWE

 

 

6 thoughts on “Jak zwiększyć odporność przed zimą?”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *